加拿大华人网
当前位置:首页 > 英语 > 写作

如何答谢祝贺信

www.sinoca.com 2009-02-18  英语点津


有来有往才是礼尚往来。别人给你写了祝贺信,你应该回复一下,如此方不伤礼貌。那么,该如何回复这类友好信件呢? 我们用一封实例信来说明。

Dear Mr. Owens

Many thanks for your nice words about my promotion and for the good wishes.

The new job is going to be demanding, especially as I make the transition. I am going to give it my all, however. Your support and contribution will help ease the burden and open up a new era in our common fields.

Again, I truly appreciate your thoughtfulness for my promotion. I am looking forward to more opportunities of working with you and wish you every success.

Cordially yours

这封答谢信的语气友好热情,写信人对自己的晋升非常谦虚,并向对方表达了将来友好合作的愿望。通常答谢信按照这个模式来写就可以了。

加拿大华人网 http://www.sinoca.com/


上一篇:轻松填写“订阅单”
下一篇:个人陈述(PERSONAL STATEMENT)的写作方式

[声明] 加拿大华人网刊载此文不代表同意其说法或描述,仅为提供更多信息,也不构成任何投资或其他建议。转载需经加拿大华人网同意并注明出处。本网站部分文章是由网友自由上传。对于此类文章本站仅提供交流平台,不为其版权负责。如果您发现本网站上有侵犯您的知识产权的文章,请联系我们。

网站完整版 | 广告服务 | 网站声明 | 网站留言 | 联系我们 | RSS
Copyright © 2000-2015 加拿大华人网 SinoCa.COM All Rights Reserved.